Úžasná firemní kultura

V každé společnosti na celém světě je nějaká firemní kultura. Někde je špatná, někde je dobrá, někde je přátelská a někde je podrazácká. To, jaká je, jako první definují zakladatelé. Například ve společnosti Intel před 50 lety definovali svoji kulturu jako rovnostářskou a podle toho se i chovali. Manažeři seděli ve stejné místnosti jako zaměstnanci (do té doby navídané).

Ve skutečnosti se nedá definovat přímo kultura. Není možné říci, že kultura bude usměvavá, plná legrácek a zábavy. A že se zaměstnanci mají takové kultuře přizpůsobit. Respektive jde to, ale asi to nebude moc fungovat. Mnohem správnější pohled je, že kulturu tvoří lidé. Tedy zaměstnanci. A hlavní odpovědností manažera tak je, najít lidi vyznávající podobné hodnoty, jaké vyznávají majitelé.

V G2 jsme si tyto hodnoty sepsali na papír a vzniklo nám Desatero - seznam pozitivních zásad, které jako kolektiv vyznáváme a na základě kterých očekáváme ve firmě kolegy se stejnými zásadami. A skvělý tým pak tvoří skvělou kulturu. Naše Desatero je čistě naše, proto jej nedám na web. Ale je velmi zajímavé se nad hodnotami zamyslet. Sami tak zjistíte, jaký jste člověk a jaké chcete ostatní kolegy kolem sebe mít.

Z vlastní zkušenosti vím, že i jeden špatně vybraný člověk stačí na rozbití toho, co roky budujete! Proto na to myslete při výběru svých kolegů.

Na základě Desatera jsme nedávno změnili proces výběru nových kolegů. Vždy se jej musí účastnit tři lidé, a to HR, manažer týmu do kterého by měl kolega nastupovat a jeden z původních zakladatelů G2. Každý má právo veta a shodnout se musí všichni tři. Na čem? Na tom, jestli se nový kolega shoduje s našimi zásadami a hodnotami.

A protože nové kolegy právě teď hledáme, budu rád za každého fajn člověka do našeho týmu - stačí mi napsat mail na vladimir.kvas@g2server.com nebo poslat zprávu na Linkedinu ;)

Mimochodem - tohle super video vystihuje, jak je důležité volit pouze ty správné lidi do firmy:


Comments

Popular posts from this blog

Spustili jsme nový web a Geetoo Space

Patnáct let a třicet kilogramů

New age marketing v Geetoo